BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig ansvar og mulighed for faglig udvikling? Vil du arbejde med værdiansættelse og forskellige aspekter af corporate finance, og evner du at sætte økonomisk teori i perspektiv? Kan du kommunikere komplekse løsninger på en let forståelig måde, og trives du med en bred kontaktflade? Så læs med her.
Værdiansættelsesenheden er Skattestyrelsens centrale afdeling for corporate finance-relaterede problemstillinger. Vi supporterer resten af Skattestyrelsen og Skatteministeriet i sager, hvor aspekter af værdiansættelse og corporate finance indgår.
Du vil indgå i et team af dedikerede og specialiserede medarbejdere, der assisterer på tværs af Skattestyrelsen med at sikre korrekt beskatningsgrundlag i nogle af de største og mest komplicerede sager.
Du får en bred opgaveportefølje inden for corporate finance. Dine opgaver vil blandt andet være at:
- udarbejde værdiansættelser af et bredt udsnit af danske unoterede selskaber, heriblandt nogle af Danmarks største virksomheder
- udarbejde markedsmæssige og regnskabsmæssige analyser af selskaber og industrier
- udarbejde peer gruppe og benchmark-analyser
- prisfastsætte immaterielle aktiver f.eks. i forbindelse med transfer pricing-sager.
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, f.eks. cand.merc.fir., cand.merc.aef., cand.merc.fib., cand.polit., cand.oecon., cand.merc.jur., cand.merc.aud. eller lignende. Du brænder for finansiering, og du har et højt teoretisk vidensniveau om regnskabsanalyse og værdiansættelse. Du kan både være nyuddannet eller have et par års erfaring med værdiansættelse. Du forventes ikke at være skatteekspert, men evner at sætte værdiansættelsesproblemer og økonomisk teori i perspektiv.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- er analytisk stærk og målrettet
- er ansvarsbevidst og har et stort drive
- er åben, lyttende og god til at samarbejde
- er god til at formidle komplekse problemstillinger
- har erfaring med Excel og PowerPoint.
Vi tilbyder
Du kan se frem til at blive en del af en enhed præget af en uformel omgangstone med en flad ledelsesstruktur. Enheden består af 16 kollegaer, og du kommer til at arbejde sammen med hele teamet. Dine kollegaer er fagligt dygtige og engagerede, og der er et godt socialt miljø, hvor der er plads til faglig udvikling samtidig med at have det sjovt. Du får en bred kontaktflade med andre afdelinger i Skattestyrelsen samt eksterne interessenter f.eks. i form af revisionshuse eller andre rådgivere og repræsentanter for virksomheder og skatteyder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 19. juni 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Erik Vindahl Andersen på tlf. 72 38 91 72 eller fuldmægtig Thomas Kay på tlf. 72 37 58 58.
Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til en logik- og personanalyse, værdiansættelsescase og 2. samtale.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted kan enten være Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg eller Hannemanns Allé 25, 2300 København S afhængigt af, hvor du bor.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169419&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841934