Vellykket sommer på Ajstrup Strand camping med 24 procent flere bookinger

Foto: PR
dato

Trods svingende dansk sommervejr blev denne sommer alligevel god hos First Camp Ajstrup Strand, hvor antallet af bookinger steg med 24 procent, men gæsterne samtidig blev i færre nætter.  

Med en samlet vækst i nye bookinger på 24 procent sammenlignet med sidste år er First Camp Ajstrup Strand godt tilfredse med sæsonen 2024. Her viste en ny tendens sig, hvor antallet af bookinger steg, mens de bookede perioder blev kortere.

– Trods tvivlsomt vejr har vi haft væsentligt flere gæster end sidste år i løbet af sommeren i år. Vi har bemærket et nyt mønster, hvor flere bookinger er for kortere perioder. Mange af vores gæster har set en fordel i at køre rundt og opleve lidt forskelligt på deres ferie. Så de booker for eksempel en uge eller fem dage hos os og kører så videre til en anden plads i landet og oplever campinglivet her, siger Heidi Christensen, der er destinationschef hos First Camp Ajstrup Strand.

Gennemsnitslængden for et ophold hos First Camp-kæden er gået fra 6,5 nætter i 2023 til 5 nætter i sommeren 2024. 

August er blevet større

Tidligere på sommeren kunne First Camp, der har over 70 destinationer i Danmark, Sverige og Norge, melde om at kæden havde haft den bedste juli måned nogensinde og en samlet omsætning for måneden, der nåede over en halv milliard svenske kroner. Juli har traditionelt været højsæsonen for camping, men nu er august ved at hale ind på juli som sommerens peak.

Det handler kun delvist om rykningen af skolernes sommerferie, der sidste år gik fra den 23. juni til den 9. august, mens den i år har ligget fra den 28. juni til den 12. august.

– Forskydningen af skolernes sommerferie har givet flere danske gæster på pladserne i august, men vi får samtidig også flere internationale gæster senere på sæsonen. I år er august næsten lige så stor som juli i forhold til vores ankomster og udgør 47 procent af sommeren. Sidste år var fordelingen 40 procent i august, mens juli udgjorde 60 procent, forklarer Kent Lodberg, der er Head of Brand & Marketing hos First Camp.

First Camp er Skandinaviens største kæde inden for camping. Med 72 destinationer i Sverige, Norge og Danmark, kan vi altid finde den rette destination til dit næste ophold, uanset om det skal være i hytte, campingvogn, autocamper eller telt. www.firstcamp.dk 

Kilde: Redaktionen
Denne artikel er udarbejdet af 3. part. Indholdet er hverken sponsoreret eller betalt. De holdninger, der måtte fremgå, repræsenterer ikke redaktionen.