Sektionsleder til Indkøb & Udbud i Borgmesterens afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Vil du være med til at understøtte, at Indkøb & Udbud i Aarhus Kommune er blandt landets førende, når det kommer til professionelle og innovative projekter og aftaler? Trives du med at være tæt på den politiske dagsorden, høj dynamik, og bliver du udfordret af tanken om at tænke nyt og innovativt? Så er det måske dig vi søger.

Vi søger en sektionsleder til Indkøb & Udbud i Borgmesterens afdeling. Der er tale om en ny stilling, og den nye sektionsleder vil blive ansvarlig for staben samt Team Udviklingsprojekter, i alt ca. 23 medarbejdere. Staben består af jurister, økonomer, kontorelever, kommunikation- og bæredygtighedskonsulent. Der er tale om tværgående roller, som alle yder rådgivning og support både i egen afdeling i forhold til udbud, kontraktstyring og udviklingsprojekter samt support og rådgivning til samarbejdspartnere i hele kommunen. I Team Udviklingsprojekter, der består af projektledere og en programleder, er der fokus på projekter, som ikke nødvendigvis involverer udbud, men som er projekter eller programmer der har elementer af innovation og organisationsudvikling i kommunen. Eksempler kan være innovation i forhold til fødevarer, håndtering af affald, optimering indenfor grøn transport, tværsektorielle samarbejder eller forankring af genbrugskulturen med henblik på at reducere nyindkøb.

I de to teams er der vidensmedarbejdere med stor faglighed indenfor deres specialer. Det forventes, at den kommende sektionsleder på sigt kan supportere projekt- og programlederne, økonomi og fremdrift i god projektstyring samt indgå som faglig sparringspartner.

Det er vigtigt, at du har blik for innovation, sammenhænge, perspektiv og helhed, og det er en fordel at have erfaring fra en politisk ledet organisation. Du skal være velstruktureret og løsningsorienteret, og være i stand til hurtigt at sætte dig ind i komplekse sager – og evne at trække de vigtigste ting frem og præsentere dem på en kort og præcis måde. 

Du bliver en del af et ledelsesteam med to øvrige sektionsledere samt chefen for Indkøb & Udbud. Hver sektionsleder er ansvarlig for sin sektion og varetager den daglige personaleledelse. Som ledelsesteam er der kultur for at løfte udfordringer og opgaver i fællesskab, vidensdele med henblik på at træffe kvalitetsbeslutninger og det er vores vision at lykkes sammen. Du bliver en del af et ledelsesteam hvor vi står sammen om at skabe eksekveringskraft, fjerne sten og ikke mindst skabe en sund og positiv arbejdskultur. 

Du får en arbejdsdag præget af vekslende opgaver og skiftende dagsordener, og kommer til at indgå i et uformelt, men resultatorienteret miljø med let til smil, hurtige replikker, dynamiske dage og engagerede kolleger. Samtidig vil du indgå i tæt samarbejde med de øvrige afdelinger og kontorer i Borgmesterens Afdeling og de øvrige magistratsafdelinger i Aarhus Kommune. 

Opgaver: 

  • Personaleansvar for sektionens medarbejdere, herunder daglig ledelse, sparring og udvikling
  • Understøtte effektiv projekt- og programledelse
  • Understøtte innovation og implementering af byrådets ønsker og visioner i samarbejde med relevante samarbejdspartnere på eller uden for rådhuset 
  • Tage ansvar i den strategiske udvikling af Indkøb & Udbud

Medarbejder Nickey Fregerslev fortæller, hvad der er vigtigt i en kommende relation; ”I Indkøb & Udbud er der højt til loftet, og i dette forstås plads til at præge egen stilling og opgaver. Som medarbejder har jeg stort behov for at have ansvar, og at jeg bliver mødt af en leder, som har tillid til at jeg får det ansvar. Tilliden er en vigtig forudsætning for at jeg kan tænke kreativt, innovativt og udvikle mig i Indkøb & Udbud – det sætter jeg stor pris på”


Din profil:
Du drives af at skabe god ledelse, hvor der er en sund balance mellem eksekveringskraft og høj trivsel for vores medarbejdere.

Du har interesse for kommunale forhold og politik, analytisk sans, forstår at sætte din viden i spil i forhold til dine opgaver, og du trives med at samarbejde med mange mennesker på alle niveauer. 

Du er god til at holde overblik og prioritere opgaverne i en travl og dynamisk hverdag samt god til at bringe andres kompetencer i spil. 

Du har lyst til at være en del af et ledelsesteam, hvor der er engagement, høj motivation og fælles indsats.

Vi forestiller os at: 

  • Du har ambitioner og visioner om at skabe en god arbejdsplads, så vi sammen har fundamentet for at udvikle nye løsninger til Aarhus
  • Du har en relevant akademisk uddannelse 
  • Du har en dynamisk ledelsesprofil, sætter klare rammer for opgaveløsningen og motiverer, inddrager og udvikler sektionens medarbejdere
  • Du har erfaring med projektstyring
  • Du har interesse for og viden om kommunale forhold 
  • Du er engageret, ansvarlig og initiativrig 
  • Du er systematisk, struktureret og vedholdende i at få ting gennemført
  • Du trives med samarbejde på mange planer i en stor organisation
  • Du har gode kommunikationsevner og sans for politisk kommunikation


Derfor skal du vælge os:
Du får:

  • Et attraktivt lederjob helt tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune
  • Udfordringer og ansvar 
  • Et dynamisk og afvekslende arbejdsliv, hvor du kan gøre en forskel 
  • Frugtordning og den bedste jordemoderkaffe
  • Adgang til feriefond med stort udvalg af feriehuse
  • Fokus på din ledelsesmæssige kompetenceudvikling

Borgmesterens Afdeling varetager de centrale opgaver i Aarhus Kommune inden for politisk betjening, økonomi, HR, jura, it og indkøb.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.


Hvis du vil vide mere:
Har du lyst til at vide mere om stillingen, så har du mulighed for at kontakte en af dine kommende lederkollegaer, sektionsleder for Udbud og Contract Management Sandra Enevoldsen tlf. 41854122 eller sektionsleder for Drift af Serviceaftaler John Arentoft på tlf. 21308722.

Du er også velkommen til at kontakte chef for Indkøb & Udbud Stine Holmgang på tlf. 21151162


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis og evt. udtalelser fra tidligere ansættelser skal vedlægges.

Ansøgningsfrist: den 13. august. kl. 23.59. Den 14. august vælger vi de kandidater, vi inviterer til samtale. Første samtale afholdes den 21. august. Anden samtale afholdes den 28. august. Imellem samtalerunderne vil de udvalgte kandidater skulle gennemgå en færdighedstest, udarbejde en casebesvarelse samt gennemgå en personlighedsprofil. og der vil være en case-opgave inden samtalen. 

Til samtalen deltager:
Chef for Indkøb & Udbud – Stine Holmgang
Sektionsleder for Udbud og Contract Management – Sandra Enevoldsen
Sektionsleder for Drift af Serviceaftaler – John Arentoft
Kommunikationskonsulent i den nye stab – Nickey Fregerslev
Programleder i det nye team udviklingsprojekter – Heidi Illum Vendler

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.
 

Om os
Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se her: Borgmesterens Afdeling (aarhus.dk)

Organisering i Indkøb & Udbud, Borgmesterens Afdeling.



Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/sektionsleder-til-indkob-udbud-i-borgmesterens-afdeling/ux43v0/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877650

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet