BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Vi søger en ny kollega til vores velfungerende, aktive og dynamiske SFO.
Stillingen er fast og på fuld tid.
Dine timer vil være delt mellem fritidspædagogiske opgaver i SFO og lektioner i undervisningstiden. Du vil de første måneder blive tilknyttet vores 1. årgang, men frem mod sommerferien vil dine opgaver blive mere rettet mod kommende 0. årgang. Fra august 2024 vil du være en fast del af 0. klasseafdelingen og derfor være med til at starte den nye årgang. Denne årgang vil du følge til og med 3. klasse
Alle børn i indskolingen er i samme SFO fordelt på 3 afdelinger: 0. + 1. og 2. + 3. Vi ser og oplever en stor værdi i at inkludere alle børn i vores almen-SFO. Her vil din tilgang og indsats være af stor betydning, så det er en opgave du skal kunne se dig selv ind i. Derfor skal du have interesse og engagement i de specialpædagogiske opgaver du møder i en hverdag med børn, der kommer med andre forudsætninger end de allermest gængse.
Du vil have en tidlig dag med morgenåbning kl 6.30 ca hver 14. dag samt to dage om ugen til kl. 17.00
Din profil:
Du er grundlæggende med på, at børn gør hvad de kan, og at det er de voksne, der er ansvarlige for relationen og for at skabe de trygge og tydelige rammer for børnene.
Du er uddannet pædagog, som har lyst til at varetage fritidspædagogiske og undervisningspædagogiske opgaver.
Du har interesse for - og måske særlig erfaring med - specialpædagogiske opgaver
Du har blik for det enkelte barns deltagelsesmuligheder i børnenes forskellige aktiviteter og fællesskaber
Du har evner for de mere værkstedskreative aktiviteter
Du nyder at være ude og har interesse for at bruge udemiljøerne til at understøtte børnenes legefællesskaber
Du er både klar på råderum og modspil i en kærlig omgangstone
Derfor skal du vælge os:
På Beder Skole bliver du del af en velfungerende SFO, der nyder stor tilslutning. Vi har et erfarent meget engageret personale, hvor vi stadig synes legen har værdi i sig selv – og trods det at alderen antyder at vi har en hel del erfaring, kan vi stadig godt lide at lege. Vi tager udgangspunkt i fritidspædagogiske værdier og muligheder for børns dannelse og læring. Med udgangspunkt i et ressourcefokuseret børnesyn – børn gør det bedste de kan - forsøger vi at ”kigge ud af børnenes øjne” for at forstå dem – både i fritidsdelen og når vi aktivt indgår i undervisningsdelen. Det er vigtigt for os, at vi sammen med vores kollegaer kan afstemme vores relationskompetence i samarbejdet omkring børnene.
Vi har både i forhold til personale og forældre et åbent og direkte samarbejde med en humoristisk tone.
Helt generelt er Beder Skole båret af stærke værdier. Vores tre grundværdier, Forpligtende fællesskab, Livsduelighed og Udsyn leves ud i det daglige arbejde. Børnene er inddraget i, hvordan vi hele tiden har fokus på værdierne.
Vi anser diversitet som en kæmpe ressource. Børnene i Beder går på den lokale skole ud fra den betragtning, at børn er mere ens end forskellige. Så børn kommer på Beder Skole som dem, de er – og med alle deres forskelligartede forudsætninger og kompetencer. Så Beder Skole er en stærk og ikke mindst lokal skole. Vi har en specialklasseafdeling med 8 klasser, hvoraf 2 klasser er i indskolingen på 0.årgang.
Desuden har vi pt 3 NEST-klasser i indskolingen
Beder Skole ligger i et lokalsamfund tæt på skov og strand i den sydlige del af Aarhus. Skolens elevtilfredshed og karaktergennemsnit ligger i top, og skolen har engagerede medarbejdere, der er ambitiøse både omkring elevernes læring og trivsel og det gode arbejdsmiljø. Beder Skole har knap 580 elever.
Læs mere om Beder Skole: Link http://beder-skole.skoleporten.dk/sp
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer, medmindre stillingen er omfattet af en forhåndsaftale, som kan danne grundlag for lønfastsættelsen
Ugentligt timetal: 37
Tiltrædelse 1. marts eller 1. april 2024
Der vil blive indhentet børne- og straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til indskolingsleder Morten Holst Stoltze på telefon 87 13 60 10.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 5. februar 2024
Vi forventer, at samtaler finder sted i uge 6.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Skoleparken 6, 8330 Beder
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977656