Flådestyringskoordinator til Drifts og serviceaftaler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:

Har du lyst til at arbejde med grøn omstilling og kørsel så se her:
Vi søger en person der kan være vores flådekoordinator og samtidig være en stabsfunktion i hverdagen opgaver på grøn og effektiv transport. Det er vigtigt du kan hjælpe med at få den grønne omstilling og klimasmarte løsninger indenfor kommunens egen bilflåde skubbet i den rigtige retning og afrapportere i forhold til de projekter man deltager i. Du bliver en del af Aarhus Kommunes klimaindsats, hvor du skal understøtte Aarhus Kommunes udvikling mod at blive en klimavenlig arbejdsplads. Dit fokus bliver på kommunens egen transport, hvor du også skal indgå i projektet Klimavenlig medarbejdertransport, som arbejder med grøn omstilling af medarbejdernes transport i arbejdstiden samt til og fra arbejde. Projektet arbejder bl.a. med øget brug af cykler og delebilsordninger på tværs af afdelinger. Arbejdet sker i tæt samarbejde med de øvrige magistratsafdelinger, og det er derfor en fordel at du trives med at samarbejde med andre om komplekse udfordringer.

Desuden kommer du til at understøtte forankring og fortsat drift af FleetOptimiser i Aarhus Kommune i samarbejde med projektledelsen samt indgå som projektdeltager i det fællesoffentlige projekt på tværs af 14 myndigheder. FleetOptimiser er et kunstig intelligens-værktøj der skal hjælpe med en intelligent grøn omstilling af kommunens bilflåde. Du kan læse mere om projektet her: www.fleetoptimiser.aarhus.dk.  
Du vil indgå i sektionen for Drifts- og Serviceaftaler som er det ene af tre sektioner i Indkøb & Udbud i Borgmesterens Afdeling. 

Opgaver
Har du et stort kendskab til køretøjer, emissionsfrie drivmidler og kender du en del til flådestyring, ledelsesrapportering m.m. så er du måske vores nye kollega? Vi søger dig, der kan være med til at vedligeholde og udvikle en flådestyringsfunktion. Funktionen har overblikket over kommunens mange køretøjer, og sikre en løbende optimering, grøn omstilling og effektivisering af flådens drift ved brug af AI og andre data.
Du får en medvirkende indflydelse på, hvordan opgaverne skal formes og tilrettelægges. Og vores forventning er at, funktionen vil udvikle sig over tid. Jobbet vil indeholde både implementering, drifts- og udviklingsopgaver.

Flådestyringskoordinator/Fleet Manager skal bl.a. varetage:  

  • Rådgivning og sparringspartner for afdelingerne ifm. køb og leasing af køretøjer, herunder udarbejdelse af kravspecifikationer, tilbudsindhentning og business cases
  • Kan være inspirator på ”grønne” markedstendenser - både på drivmidler og bilmarkedet
  • Medvirke til den grønne omstilling af kommunens bilpark som en del af arbejdet med at gøre Aarhus Kommune til en klimavenlig arbejdsplads.
  • Bidrage til forankring og drift af AI-projektet FleetOptimiser 
  • Fortsat implementering af kommunens strategi for grøn omstilling af køretøjsflåden, Grøn transportplan, herunder dialog med brugere og samarbejdspartnere
  • Identificere og foreslå optimeringstiltag af bilflåden i en tæt dialog med de respektive områder og deres brugere af bilflåden
  • Varetage og videreudvikle et tæt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
  • Løbende afrapportering til blandt andet diverse styregrupper samt byrådet på den grønne omstilling af kommunens egen transport


Din profil:

Vi søger en person der

  • Er udadvendt og har erfaring med rådgivning omkring flådestyring og bilmarked
  • Kan kommunikere klart og tydeligt mundtligt og skriftligt og skabe gode relationer både i og udenfor organisationen
  • Har lyst til at arbejde med organisationsudvikling og forandring mod en mere klimavenlig organisation
  • Forstår hvad det kræver at skabe forandring og udvikling i en organisation i forhold til bl.a. adfærd, kultur og ledelse
  • Er komfortabel med til tider at skulle navigere i komplekse omgivelser, hvor det kan være nødvendigt at tænke kreativt.
  • Er udviklingsorienteret og kan arbejde selvstændigt såvel som i teams
  • Er vidende omkring markedstendenser og udviklingen af køretøjer og drivmidler, herunder emissionsfrie drivmidler
  • Har erfaring med koordinering og planlægning af projekter
  • Har gode IT-kundskaber i Office pakken mv. - særligt Excel er en fordel 
  • Kan udarbejde sagsfremstillinger, politikker og procedurer 
  • Har god økonomisk forståelse, analytisk sans og kan arbejde med KPI’er mm.
  • Har let til smil med en positiv indstilling og godt humør
  • Er ansvarsbevidst og stabil.
  • Har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation og med et område som er under politisk bevågenhed.
     

Derfor skal du vælge os:

  • Vi er en spændende og dynamisk arbejdsplads i kontinuerlig udvikling
  • Vi har en masse interessante udfordringer, som vi skal bruge din ekspertise til at løse.
  • Vi har en arbejdsplads der vægter trivsel højt.
  • Du bliver en del af et arbejdsmiljø, hvor omgangstonen er uformel og en arbejdsplads med højt til loftet, gode sociale relationer.
  • Et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et job hvor du, indenfor områdets ansvarsområder, har mulighed for at påvirke udviklingen af den grønne omstilling af vores bilflåde
  • En spændende hverdag, hvor en uformel tone og højt humør er en stor del af hverdagen 
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Sektionsleder for Drifts og Seviceaftaler Borgmesterens afdeling, John Lyngholm Arentoft på telefon 2130 8722 eller mail jolya@aarhus.dk


Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist:  04-08-2023
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted d. 10-08-2023. Evt. 2. samtale finder sted d. 11-08-2023

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os:
Med et job i Indkøb & Udbud, som er en del af Borgmesterens Afdeling, er du tæt på beslutningerne og med til at tage ansvar for helheden i landets næststørste by.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/fladestyringskoordinator-til-drifts-og-serviceaftaler/qls79m/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873284

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet