BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du i en omskiftelig hverdag omgivet af gode, kompetente kolleger og med masser af planlægning og kommunikation? Og brænder du for effektiv systemunderstøttelse og for at yde dit aktive bidrag til optimering af processer og samarbejde på tværs af funktioner og afsnit? Så er det muligvis dig, vi er på udkig efter.
Om os
I Arts Studier understøtter vi gode studieforløb gennem planlægning, vejledning, sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse, og vi medvirker til at omsætte de faglige og ledelsesmæssige beslutninger på uddannelsesområdet. Vi er en afdeling præget af stærk faglighed, fleksibilitet og nysgerrighed, og vi har et tæt samarbejde med de faglige miljøer på fakultetet og med hinanden i studieadministrationen.
Stillingen er placeret i afsnittet for undervisnings- og eksamensadministration (UVAEKA), hvor vi er 35 medarbejdere. Afsnittet er organiseret i teams, hvor vi sammen løser og udvikler de administrative opgaver i forbindelse med undervisnings- og eksamensplanlægningen og optagelsen af vores efter- og videreuddannelsesstuderende. Vores opgaver løses i tæt dialog og samarbejde med afdelingsledere og undervisere på vores tre institutter samt vores kolleger i de andre afsnit.
Jobbet
Du og dit team er klar til at skemalægge forårssemestret 2024. De næste 5-6 uger skal I sammen lægge det helt store puslespil, så der bliver plads til de mere end 30.000 undervisningstimer.
De sidste mange uger har I brugt på at gøre klar: I har indhentet data til planlægningen, så I ved, hvor mange timer der skal planlægges på hvert kursus, hvor mange hold, der skal oprettes og hvem der skal undervise. Derudover har I noteret, i forlængelse af de halvårlige evalueringsmøder, hvad der skal justeres ift. det netop gennemførte forårssemester.
Sideløbende med skemalægningen håndterer du rettelser til efterårets skemaer: Der er enkelte undervisningsgange, der skal rykkes fx pga. deltagelse i konferencer, der er ny ansættelser, der giver overlap, og der er lokaler, der viser sig at være for små, nu hvor de nye tilvalgs- og kandidatstuderende er optaget og indskrevet.
Arbejdet i afsnittet kører efter et fast årshjul, men der er opgaver – og til tider travlhed – i forbindelse med skemalægningen og eksamensplanlægningen hele året. Du er rigtig glad for det tætte samarbejde med dine kolleger i teamet, afsnittet og de andre afdelinger, og du oplever, at vi på den måde kan hjælpe de studerende bedst og besvare flest mulige af deres spørgsmål det samme sted.
Den daglige drift, som besvarelse af mails, skemaplanlægning og håndtering af rettelser, fylder det meste af din arbejdsdag og –uge, men der er samtidig også brug for at have det lange lys på og komme med indspil til, hvordan vi løser opgaven bedst fremadrettet.
Om dig
Du er en del af et arbejdsfællesskab og spiller en central rolle i den studieadministrative drift. For at lykkes med opgaven skal du have flair for teknik og systemer, så du med indgående kendskab til vores IT-systemer aktivt kan være med til at udvikle vores arbejdsgange. Derudover er det afgørende, at du har gode kommunikative evner, så du kan oversætte og formidle de gode løsninger, teknik og afhængigheder til dine kolleger, til de studerende og til fagmiljøerne. Du er ambitiøs på egne og afdelingens vegne og har lyst til at arbejde teambaseret og deler gerne viden og opgaver.
Arbejdsopgaver
- Varetage driftsopgaver i forbindelse med skema- og eksamensplanlægningen. Driftsopgaverne er afdelingens suverænt vigtigste og største opgave, og alle hjælper til, hvor (og når) der er behov for det
- Beskrive og optimere processer og services
- Sikre gode og stringente metode- og arbejdsgangsbeskrivelser på tværs af afdelingen samt metode for vedligehold og opfølgning
- Afdække og omsætte ideer og behov til konkrete administrative og/eller digitale løsninger
- Lettere projektledelsesopgaver.
Din profil
Vi lægger derfor vægt på, at du har:
- en kandidatuddannelse
- god forretnings- og organisationsforståelse
- evne til at arbejde metodisk og struktureret og have fokus på detaljen
- gode kommunikations- og samarbejdsevner både i det nære team og på tværs af organisationen
- talent og motivation for at arbejde med koordination og effektiv systemunderstøttelse.
Da forandring er en del af vores hverdag, er det vigtigt, at du har gåpåmod og er indstillet på skiftende opgaver og samarbejdsrelationer.
Vi tilbyder blandt andet flekstid, gode kompetenceudviklingsmuligheder, gode og kompetente kolleger samt udfordrende opgaver, som du i stor udstrækning kan være med til at præge og udvikle.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen er en fuldtidsstilling og tiltrædelse er snarest muligt.
Arbejdsstedet
Arbejdsstedet er Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til afsnitsleder Mette Qvist Jensen, mqj@au.dk, tlf. 2980 1034.
Ansøgningsfrist
Ansøgningen indsendes online. Samtaler forventes afholdt uge 33.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Faculty of Arts
Arts er et af fem hovedområder på Aarhus Universitet.
Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.
Med omkring 550 videnskabelige medarbejdere, 240 ph.d.-studerende, 9.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.
Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund og Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.
Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.
Læs mere på arts.au.dk
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://AU.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=11164f80-8573-4c6e-8fb2-1d42503307ff
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875089